Консультація «Організація прогулянок влітку»

Ефективним засобом оздоровлення та фізичного виховання дітей є прогулянки, які організовують на ігрових майданчиках, обладнаних для кожної вікової групи. Активна діяльність на про¬гулянці (ігри, фізкультурні комплекси, спортивні розваги, спо-стереження, трудова діяльність тощо) загартовує дітей, розвиває їхні рухи, сприяє фізичному розвитку, підвищує життєвий тонус. Тому в літній період слід забезпечити максимальну тривалість що¬денного перебування дітей на свіжому повітрі.
Прогулянку здійснюють за будь-якої погоди за виключенням тих випадків, коли склалися небезпечні умови для її проведення. Літня прогулянка особливо важлива, тому що зі зменшенням на¬вчального навантаження діти мають більше часу для самостійної діяльності. З’являється можливість пограти в улюблені ігри, ви¬користовуючи обладнання майданчиків, виносні іграшки та по¬сібники; проявити свою ініціативу та творчі здібності.
Щоб зробити прогулянку цікавою та змістовною, вихователь має ретельно спланувати її. Правильна організація прогулянки передбачає зміну різних видів діяльності (гра, праця, спостереження тощо) та забезпечення оптимального рухового режиму.
Прогулянки розширюють можливості індивідуальної роботи вихователя з дітьми. Малорухливих дітей слід активізувати, залу¬чати до діяльності, яка сприяє підвищенню інтересу до рухливих ігор та вправ, частіше вправляти в тих способах виконання рухів, якими дитина володіє гірше. Активних і рухливих дітей слід залучати до діяльності, яка передбачає точні рухи, увагу та стриманість. Але завжди треба враховувати особистий інтерес дитини до певних ігор та вправ.
Улітку бажано широко використовувати спортивні ігри та вправи: елементи гри в бадмінтон, настільний теніс, городки, волейбол, футбол, катання на велосипеді, самокаті тощо.
Пішохідні прогулянки за межі дошкільного закладу
Теплий період року сприяє організації з дітьми пішохідних прогулянок за межі дитячого садка. Правильно організовані пішохідні прогулянки в поле, ліс, парк, сквер допомагають удо¬сконалювати рухові навички та підвищувати витривалість дітей дошкільного віку. Для вихованців молодшої групи прогулянки в один кінець мають тривати 15-20 хвилин, для середньої — 20- 25 хвилин, а для старшої — 30-40 хвилин. Щоб запобігти перевтомі, потрібно зупинятися для відпочинку на 2-3 хвилини через кожні 10 хвилин руху. Під час таких прогулянок діти мають змогу закріпити й удосконалити рухові вміння та навички в природних умовах: піднятися на гірку й збігти з неї, пройти по дереву, яке лежить, по м’якому сипучому піску, перестрибнути з каменя на камінь тощо. У них розвивається спритність, швидкість, витривалість тощо
.Спортивно-туристичні походи
Одним із напрямів роботи з фізичного виховання дошкільни¬ків улітку є організація спортивно-туристичної роботи. Спортив¬но-туристичні походи проводять за участю батьків, використову¬ючи туристичне спорядження. У поході діти можуть у природних умовах удосконалювати навички, набуті в різних життєвих ситуаціях, вправлятися в подоланні перешкод, орієнтуванні на місцевості. Під час переходу до місця стоянки дітям можна давати певні завдання, які потребують виконання основних рухів: різних видів ходьби й бігу, стрибків, лазіння, вправ на рівновагу тощо. На кін¬цевому пункті влаштовують короткий відпочинок з ігровими заба¬вами та сюрпризами, а потім можна організувати активну рухову діяльність із використанням природних перешкод, ігор-естафет, різноманітних змагань сімейних команд тощо.
Дотримання безпеки на прогулянці
Ефективність прогулянки цілком залежить від вихователя. Його досвід і знання мають бути спрямовані на максимальне використання позитивного впливу природи на здоров’я дитини, а також на попередження всіх небезпек, пов’язаних із сезонними змінами в природі.
У літні спекотні дні ліпше організовувати ігри в затемненій зоні, де сонячні промені розсіяні. Діти обов’язково мають бути в головних уборах. Сонячні ванни проводять строго дозовано під наглядом медичних працівників з урахуванням індивідуальної чутливості дітей до сонця, особливостей стану їхнього здоров’я. Під час рухової активності в організмі людини підвищується теплоутворення
.Якщо температура повітря перевищує рекомендовані межі, то процес тепловіддачі організмом утруднюється, що призводить до перегрівання, порушення теплової рівноваги. Усе це може погіршити функціонування фізіологічних систем, що не лише знижує ефективність діяльності, але й негативно впливає на здоров’я дитини, спричиняє застудні захворювання. Тому в умовах спекотного клімату при температурі + З0 °С і вище прогулянку в першій половині дня доцільно перенести на більш ранній час, а діяльність, яку передбачали організувати на майданчику, з деякими змінами можна провести й у приміщенні.
Під час колективних бесід, спостережень чи пояснень не рекомендовано ставити дітей обличчям до сонця, бо це негативно впливає на зір і розсіює увагу.
На прогулянці потрібно суворо дотримувати питного режиму, особливо у спекотні дні. Адже підвищена рухова активність та висока температура повітря зневоднюють організм.

Залишити відповідь

Your email address will not be published.

16 + five =